AKTĪVA ATPŪTA
LATVIJAS VALSTS MEŽOS

Cieceres internātpamatskolas stundās izzina mežu

16

Ne visiem mūsu skolas bērniem ir laimējies dzīvot meža tuvumā, lai kopā ar vecākiem un vecvecākiem jau kopš agras bērnības izzinātu un saprastu mežā notiekošo. Daudzi tikai skolā kopā ar skolotājiem un klasesbiedriem sper pirmos soļus meža noslēpumainajā valstī. Bieži tas notiek mācību stundu laikā vai pulciņu nodarbībās, reizēm – brīvajos brīžos vai kopā ar internāta grupu.

Skolotāja Kristīne rudens pusē bieži veda bērnus ārā, lai vizuālās mākslas stundās veidotu dabas studijas. Zīmējot var tik daudz izrunāt, uzzināt, pārdomāt, rast jaunus jautājumus, uz kuriem gribas meklēt atbildes.

1

Skolotāja Inita veda bērnus dabā, lai parādītu tās skaistumu, mācītu bērniem priecāties un radīt jaunas lietas no mežā, pļavā un parkā atrastām lietām. Pēc šīm stundām pa skolu sāk ceļot zīļu un kastaņu vīriņi, kādas skolotājas grāmatu plauktā ielien pa kastaņu tārpiņam, klases stūri no dabas materiāliem sameistarots laimes zirneklītis auž tīklu. Ir daudz iespēju radīt ko skaistu, vērtīgu un bērnu attīstībai nepieciešamu.

3

Vizuālās mākslas stundās kopā ar skolotāju Leldi top darbi, kuros attēloti pirms tam aplūkoti, aptaustīti, iepazīti koki, krūmi, to ziedi, augļi, dažādi augi, dzīvnieki, darbi, kuros bērni iztēlojas, ka viņu rociņas arī tiešā un pārnestā nozīmē spēj izaudzēt mežu.

4 5

6 8

Skolotāja Iveta kopā ar bērniem cenšas pēc iespējas vairāk stundu pavadīt brīvā dabā. Reizēm dabu ienesot arī skolā.

  11 12

Skolotāja Ieva logopēdijas nodarbības un dabas vides estētikas stundas pārvērš veselā piedzīvojumu gūzmā: augi, smiltis, lapas, zari, kastaņi, zīles, pīlādži, čiekuri, koks, smarža…

13

Mazie bērni meža faunu iepazīst arī šādi – veido dzīvniekus un putnus no dažādiem materiāliem.

 17 15

Šim stāstam sekos turpinājums, jo arī matemātiku, latviešu valodu, angļu valodas jaunos vārdiņus, fizikas eksperimentus, dabas zinību brīnumus un pavisam parastas lietas.