AKTĪVA ATPŪTA
LATVIJAS VALSTS MEŽOS

Mācīties Kazdangas takās

1

Daži 7. klases bērni maija sākumā ienāca paciemoties manā klasē. Bija priecīgi satraukti. Izrādās, ka facebook-ā publicēts raksts par Kazdangas jaunajām dabas takām, kurās viņi tikko kopā ar audzinātāju Inesi Kociņu, mājturības skolotāju Aigaru Velveri un sporta skolotāju Jāni Bāču pabijuši.

2

Bērni un skolotāja izstāstīja, ka viņi devušies pārgājienā, lai apgūtu lietas, ko dabā drīkst, ko – ne, lai mācītos pamanīt dažādo, īpašo, skaisto un tuvāk izzināmo. Pirms pārgājiena skolotāji izstaigājuši apmēram 8 km garo maršrutu ar fotoaparātiem, lai fiksētu dižkokus, bebru nedarbu sekas, jauno laipu pār Dzirnezeru, skatu tornīti, teritorijā esošos pieminekļus, avota vietu, koka skulptūras.

3

Pēc tam izveidojuši karti ar norādēm, kas meklējams, kur katrai komandai atrast veicamos uzdevumus (burtu jūkļus, mīklas, šifrējamas atbildes uz jautājumiem par ceļā pamanīto, dabas zinībās mācīto utt.), arī vietu, kurā pārgājiena noslēgumā visām 3 komandām jāierodas uz pikniku.

4

Bērni atzina, ka maršruts ir labs, piemērots bērniem un pieaugušajiem (par to, ko gājiena laikā pamanīja un vēlreiz vēlētos aplūkot, gan stāstīja skolotāji).