AKTĪVA ATPŪTA
LATVIJAS VALSTS MEŽOS
Skolām
Meistarklase
Meža olimpiāde
Tālākizglītības kursi

Mācību materiāli

Nodarbība

Tēma: Kokapstrāde
Vecuma grupa: 1.-3. klase
Mācību priekšmets: Vizuālā māksla
Nodarbības autors: Līga Zute, a/s „Latvijas valsts meži”
Nodarbības mērķis: Rosināt skolēnus atklāt meža daudzveidību un krāsainību, izglītojot skolēnus par koku izskatu dažādos gadalaikos un dažādos pārstrādes stāvokļos.
Nodarbības vieta: Skolas pagalms, mežs
Nodarbības ilgums: 1 mācību stunda
Nodarbības norises apraksts:

Sāciet ar aktīvu uzdevumu katram skolēnam, izdalot katram šauru smilšpapīra strēmelīti un lūdzot noskaidrot, cik daudz dažādu krāsu katrs skolēns var iegūt no sava koka un augsnes tam apkārt, parīvējot šauro lapiņu pret dažādām mizām, lapām, zemes daļiņām utt. Katram skolēnam veidosies maza krāsu prievīte. Kad darbs pabeigts, noskaidrojiet, kam ir daudzkrāsainākā lapiņa un kāpēc. Norādiet uz to, ka koki un daba ir ārkārtīgi daudzkrāsaina un ka šodien mēs mācīsimies to ieraudzīt.

Nodarbības vietā, vislabāk kāda ceļa vai takas malā, noslēpiet dabā mazus dažādu krāsu dzijas gabaliņus. Dodiet skolēniem uzdevumu 5 min laikā klusējot sameklēt un saskaitīt, cik daudz dzijas gabaliņus viņi ievērojuši šajā laukumā. Pēc tam pārbaudiet rezultātus, labākos uzslavējiet, un kopā atrodiet atlikušos dzijas gabaliņus. Norādiet uz krāsu bagātību mežā, īpaši, rudenī. Paskaidrojiet, ka koku un dabas krāsām pielāgojas arī daudzi kukaiņi un zvēri.

Izdaliet skolēniem papīra lapas un paskaidrojiet veicamos uzdevumus:

  • izmantojot papīra lapu, skolēni nokopē koka mizu
  • skolēni iztēlojas savu koku dažādos gadalaikos un uzzīmē koku dažādos gadalaikos

Kad darbs pabeigts, sapulciniet visus un aiciniet bērnus prezentēt darbus par katru no koka sugām. Pajautājiet, kādos gadalaikos bērniem koki patīk vislabāk. Salīdziniet dažādos mizu nospiedumus, atklājot, ka mizas faktūru ietekmē ne vien koku suga, bet arī koka vecums.

Video

Atbalstītāji:

LVM logo bez fona feelogo visc logo pilns