
Pavasarī daba mostas.
Pavasaris ir aktīvs laiks arī ūdeņos.
Tad uz nārstu dzimtajā ūdenī atgriežas parastais krupis.
Pirmie nārsta vietās ierodas tēviņi.
Tēviņi ir krietni mazāki nekā mātītes.
Tēviņi sauc mātītes.
Tad viņi kurkšķ.
Pēc kurkšķēšanas krupju mātīte var noteikt, vai krupju tēviņš ir liels un stiprs.
Vairāki krupju tēviņi var cīnīties ap vienu mātīti.
Tad izveidojas vairāku krupju kamols un notiek krupju cīņa.
Tikai uzvarētājs paliek kopā ar mātīti.
Līdz maija sākumam ūdenī parādās parastā krupja ikri.
Krupja ikri ir melni un apaļi.
Tie izskatās kā krelles.
Parastās vardes nārsto agrāk.
Varžu ikri izskatās kā mākonīši.