
Agrā pavasarī Latvijā redzēts priežu krustknābju pāris.
Priežu krustknābis ir Latvijā ļoti reti sastopams putns.
Putnus ievērojis Gaidis Grandāns.
Gaidis Grandāns ir “Latvijas valsts mežu” eksperts.
Priežu krustknābji ievēroti netālu no Usmas ezera.
Tā ir piemērota vieta priežu krustknābju ligzdošanai.
Priežu krustknābji sāk ligzdot ļoti agri.
Dažās ligzdās jau var būt izšķīlušies mazuļi.
Gaidis Grandāns skaidro:
“Priežu krustknābju skaits Latvijā ir ļoti mainīgs.
Tas ir atkarīgs no skuju koku sēklu ražas.
Latvijā var ligzdot no 10 līdz 40 priežu krustknābjiem.
Dažos gados priežu krustknābji Latvijā neligzdo nemaz.”
Priežu krustknābim ir liels knābis ar platu un augstu pamatni.
Knābis ir izliekts kā papagailim.
Knābis ir piemērots, lai no čiekuriem izlobītu sēklas.
Priežu krustknābis ēd:
- priežu un egļu sēklas,
- jaunos priežu un egļu dzinumus,
- priežu pumpurus.
Krustknābji parasti dzīvo koku galotnēs.
Tāpēc krustknābjus grūti nofotografēt.