
Katru gadu dažādu nozaru eksperti izvēlas gada augus un dzīvniekus.
Latvijas sēņu pētnieku biedrība par 2024. gada sēni izvēlējusies hlorociboriju.
Daudz cilvēku šo sēni ir redzējuši, taču nav pazinuši.
Bet daži šo sēni nekad nav redzējuši.
Kur hlorociborija aug
Hlorociborija Latvijas mežos atrodama visu gadu.
Sēne bieži aug lapu koku vai jauktos mežos.
Visbiežāk sēne aug uz zemē nokritušiem kokiem un zariem.
Bieži tā aug arī uz veciem celmiem.
Vislabāk sēnei patīk mirušu ozolu, apšu un bērzu koksne.
Kā hlorociborija izskatās
Hlorociborija ir košā zili zaļā krāsā.
To uz koksnes var labi redzēt.
Lielākās sēnes ir spilgtākas nekā mazākās sēnes.
Sēnes mēdz augt pa vienai vai grupās.
Sēnes ir mazas un plānas.
Sēnes centrā vai malā ir īss kātiņš.
Hlorociborijas sākumā izskatās pēc kausiņa vai lāpstiņas.
Lielākas tās izskatās līdzīgas šķīvītim.
Vecākās sēnes mēdz sakrokoties.
Kad hlorociborijas var redzēt
Visvairāk hlorociboriju var redzēt rudeņos.
Taču tās aug arī pavasarī vai vasarā.
Hlorociboriju sezona parasti sākas aprīlī un beidzas oktobrī.
Reizēm sēnes ķermenis neizaug.
Taču hlorociborijas tāpat dzīvo uz koksnes.
Tad koksne iekrāsojas zili zaļa.
Tā pēc krāsas arī cilvēks var mežā ieraudzīt un atpazīt gada sēni!