Kāpēc meža zvēri ziemā nāk pie cilvēkiem?


meza zveri pie cilvekiem 

Parasti meža zvēri izvairās no cilvēkiem.

Tomēr ziemā zvēri biežāk nāk uz cilvēku mājām.

Kāpēc tā notiek?

Kā rīkoties zvēru tuvumā?

To skaidro “Latvijas valsts mežu” eksperts Uģis Bergmanis.

 

“Ziemā mēdz sasnigt daudz sniega.

Tad māju tuvumā var redzēt stirnas.

Pa dienu un vakaros stirnas ēd ābeļu zaru asnus.

Stirnas meklē arī zemē nokritušos ābolus.

Augļu dārzos ciemojas arī staltbrieži.

Tāpēc ir svarīgi suņus turēt iežogojumā vai mājās.

Tad suņi neuzbruks meža zvēriem.”

Tā skaidro Uģis Bergmanis.

 

Stirnas, staltbrieži un aļņi ziemā labprāt ēd rapšu lapas.

Rapšu lapas kaitē zvēru gremošanas sistēmai.

Zvēri saēdas rapšu lapas un vairs nebaidās no cilvēkiem.

Šādus zvērus nedrīkst traucēt.

Pēc kāda laika tie atgūsies un dosies atpakaļ mežā.

 

Uģis Bergmanis stāsta:

“Ziemā māju tuvumā redzami arī citi zvēri,

piemēram, lapsas, caunas un seski.

Šie zvēri meklē barību.

Lapsas izēd kaķu barību.

Seski izēd noglabātos graudus.

Caunas meklē barību bišu stropos.”

 

Taču visbīstamākie gadījumi ir ceļmalās.

Stirnas mēdz laizīt uz ceļiem izkaisīto sāli.

Tās ceļmalās ēd arī ozolu zīles.

Stirnas var izskriet uz ceļa un izraisīt avāriju.

Tad savainojas gan stirnas, gan cilvēki.

 

Uģis Bergmanis atgādina:

“Ievainotiem meža zvēriem nedrīkst tuvoties.

Tas ir bīstami.

Šādos gadījumos cilvēkam ir jāzvana uz

Valsts meža dienesta tālruni 67 22 66 00.

 

Par savainotiem putniem jāzvana:

  • Dabas aizsardzības pārvaldei: 29 455 010
  • Latvijas Ornitoloģijas biedrībai: 67 221 580
  • “Latvijas valsts mežiem”: 67 610 015

Tur speciālisti sniegs norādes par tālāko rīcību.

Speciālistiem palīdz savainoto putnu fotogrāfijas vai video.

Dažreiz putnus var izglābt, pabarot un pēc dažām dienām palaist brīvībā.”

profils

izvēlne

Vizuālie iestatījumi
izvēlne
vizuālie iestatījumi

Krāsu uztvere

Teksta lielums